This three-part movie begins with a young woman married to an older, cold-hearted man in the year 1200. Two rivals have a swordfight over the affections of the woman. Part two takes place in 1910 and finds an amorously unfaithful wife taking on her many lovers while her unsuspecting husband lurks nearby. The final part finds a count and countess engaging in extramarital affairs in France during the 1840s.