The place is Trieste and the time is 1927. Emilio Brentani leads a peaceful and uneventful life with his older sister Amalia. At least until the day he meets Angiolina Zarri, a beautiful young woman. But the lady is also fickle, wayward and coquettish. Unfortunately for him, Emilio falls madly in love with her...