Edouard Martin lives a peaceful existence in a small French town with his wife and two children. So calm is Martin that, even in this period of German occupation, his neighbours have nicknamed him "the quiet father". guHe spends much of his time attending to his fabulous collection of orchids, which even the German soldiers come to admire. In reality, Martin is leading a double life. Secretly, he is one of the most important resistance leaders in the area. Unaware of his father’s activities, Pierre becomes frustrated by his apparent passivity and makes it known that he intends to join the resistance. By contrast, Monique has been able to read the signs and deduces that her father is an active member of the resistance. Monsieur Martin has learned that the Allies intend to bomb an oil depot in the town. He now needs his daughter’s help if he is to save the townsfolk without alerting the Germans...