New York, 1974: Joséphine, a French writer, interviews Thomas Edward. As the conversation progresses, she begins to suspect that he is actually Karl Hermann, a German soldier who assumed a new identity after the American landing. Karl’s life in Normandy and his passionate relationship with Martha, a French woman.