In 1973, the oil crisis marked the end of the Trente Glorieuses (the thirty glorious years of economic growth in France). Fortunately, France may not have oil, but it has ideas. A Belgian aristocrat and an obscure Italian scientist managed to convince the powerful Elf Aquitaine group of the existence of a revolutionary process for detecting oil from the air.