Paris, 2213. Like all boys approaching the age of 15, Anatane Goliatkine knows that he will soon be taken to Okura. Like his father before him, he will become a docile Buzi, a labourer destined to work on the Great Project of Clunk, the dictator governing the new world order since the end of the Third Great War that ravaged the planet.
However, during a simple snowball fight, Anatane's destiny is turned upside down. Discovering an incredible power of invisibility, the boy becomes the world's most wanted fugitive... Representing a direct threat to the Clunk dictatorship, Anatane also proves to be the bearer of new hope for all the rebels and resistance fighters scattered across the four corners of the globe. To put an end to the dictatorship, to free people from their Buzi condition, Anatane Goliatkine leaves Paris with his friends Nikita and Nevenaa, and his young sister Ariane. And so begins a long journey to the East, towards Okura.