Romy, an intrepid 12-year-old boy, sets off in search of the 24 Mu tablets that will reveal the long-forgotten secret of the city that disappeared during the great cataclysm. In the company of his friends Zû and Satya, he must travel from one corner of the globe to the other under the guidance of Kamal. However, he will be pursued by the terrible Captain Ahab and his two acolytes, Flask and Stubb, on their ship, the Pequod. What's more, Moby Dick, the white whale and Ahab's worst nightmare, will also be on board. The cetacean will lend a helping hand to our three heroes in their quest for the past, but will it be enough in the face of Romy's many adventures?