It's summertime. By decision of the health authorities, many hospital wards have been closed, and those that remain open are overloaded. A strike by SOS Médecins aggravates the situation, leaving an entire population without access to care. Patients are pouring in, and tensions are palpable. At the Poincaré hospital, the nurses soon realized that the orders were untenable, and some decided to disobey.