In this semi-autobiographical comedy, Francis Perrin plays a character partially based on himself in the guise of François Veber, a lowly electrician from the provinces who finds success as an actor in the Comedie-Francaise. Veber/Perrin goes to study acting at the Paris Conservatoire and has some fine teachers who help to hone his latent comic abilities. After coming to the attention of his superiors as an excellent student (he won a Conservatoire competition with a monologue from "The Marriage of Figaro"), Veber/Perrin is accepted into the prestigious Comedie-Francaise. Defying the judgment of its administrator, he pulls off a rousing interpretation of Moliere's Scapin.