Au cœur du son is a journey of initiation, an artistic wandering, a kind of daydream that Marie and Lucas try to embody with visual codes, as in Murnau's Nosferatu, where without a word, the extreme attraction of the two protagonists is felt with every fiber of our beings, right up to the tragic fate that awaits them.