Lorsque L'Enfant Parait (When the Child Appears) was adapted from the hit play by Andre Roussin. The story revolves around the efforts of a well-meaning, highly moralistic minister who wants the government to clamp down on illegitimacy. Complications ensue when the minister's own wife become pregnant -- and all evidence indicates that the child is not his. Adding to the protagonist's headaches, his daughter, on the eve of her wedding to a wealthy young man, announces that she, too, may well be in the family way. Not to be left out, the minister's son declares that he thinks he's impregnated his father's secretary!