Monsieur Dufour (André Gabriello), a shop-owner from Paris, takes his family to spend a day in the country, where they meet two young men, Henri (Georges D'Arnoux) and Rodolphe (Jacques B. Brunius). While Dufour and his young daughter's fiancé, Anatole (Paul Temps), go fishing, Madame Dufour (Jane Marken), his wife, and Henriette (Sylvia Bataille), his daughter, go off with the two strangers. Madame Dufour enjoys a care-free fling with Rodolphe, and Henriette and Henri row to a secluded island and engage in a romance.