Ale is a film director and Alex is an actor. After fifteen years together, they decide to go their separate ways and begin to act on an old joke made by Ale's father, that separations – and not unions – are cause for celebration. They announce their break-up party to numerous members of friends and family, in a bid to try and convince themselves of the reality of their separation. Coupledom – whether getting together, staying together, making up, or breaking up – is synonymous with filmmaking.