A clever adaptation of Moliere's play Les Fourberies de Scapin, this cinematic re-creation was directed by Roger Coggio who also plays the lead, Scapin -- a tramp who thrives on mischief. In this version, however, Coggio interprets Scapin's antics as clever put-ons, meant to help him obtain his objectives. The story starts out as a stage performance which Coggio then transforms into cinema, as though transforming the story from the "fiction" of play-acting to the "verite" of cinematic realism. That is a neat 20th-century trick that Scapin himself may have appreciated.