This cinematic adaptation is by Daniel Moosmann, and it remains faithful to Marivaux' elegant wit and sensibilities. The simple story focuses around the desire of Dorante (Jean-Pierre Bouvier) to win over the heart and subsequently, the fortune of the wealthy, young, and beautiful Araminte (Brigitte Fossey). To better forward his amorous goal, Dorante enlists the aid of Araminte's valet -- the man who conveys both true and false "confidences" to the unsuspecting young woman. It is the combination of truth and falsehoods, and the young Dorante's desire for both the woman and her wealth, that set up entertainingly ambiguous situations, typical of Marivaux comedies. Thrown into the plot is a domineering mother (Micheline Presle) who has plans for Araminte to marry a well-established Count.