Matthew Lancit has recorded in a film diary his close encounters with a disease he has had since adolescence: diabetes. But this account of everyday life is gradually contaminated by his own imagination of possible futures: fantastical and burlesque representations of diabetes and its effects on the body. Gradually, what begins as a nostalgic family film is invaded by fantastical imagery straight out of a horror film.