Mimi has always lived in Douarnenez, near her friends and her recently widowed father. Mimi is the kind of person who takes life as it comes (even if life sometimes puts pitfalls on her path or a thorn in her side). She works at the Le Club movie theater and tonight, as the cinema's director faces a setback, Mimi winds up having to welcome Gaspard Kermarec all by herself. This depressive director has come to present a depressing film, in the city where he is originally from but which he left at the end of his adolescence to go and live in Paris.