Fifteen-year-old Mabil is passionate about contemporary dance and this passion sometimes leads him to imagine himself dancing in the street. For him, dancing is not a distraction, but a need. When he wants to organize a dance show on the evening of the Taajaboone, Bintou, his mother, finds his enthusiasm for this event dishonorable. She objects: dancing is not for men. After having tried to convince her several times, without success, Mabil reluctantly decides to disobey her, knowing that his choice could destroy the relationship he has with his mother.