Mário follows the story and legacy of Mário Pinto de Andrade, founder of the People’s Movement for the Liberation of Angola (MPLA), Pan-African thinker and activist whose critical mission within the African liberation movements of the 60’s and 70’s laid the groundwork for the identity and representation of the newly formed African nations after European colonization.