Born at sea, Virginia was just five when her father, the famous Norwegian adventurer Peter Tangvald, died tragically in a shipwreck. When her elder brother, Thomas, also disappeared mysteriously at sea in 2014, Virginia decided to investigate her origins, which became the documentary Ghosts of the Sea . She explores the archives and memories of those who encountered this atypical family. What she discovers is staggering: two of Peter's wives died under suspicious and potentially criminal circumstances. More questions arise. In seeking to understand where she comes from and uncover her family's dark secrets, Virginia has made a compellingly beautiful film that challenges what she believed to be true and calls into question the idyllic image of the sailor in search of absolute freedom. At the end of her courageous journey is the hope that a toxic cycle has been broken.