In the 1930s, a remote village in South America wishes to perpetuate its strange traditions. The mayor has published an ad in the region: Looking for a corpse to enlarge Miracasas.
Freshly murdered, Ernesto is the lucky corpse and participates in spite of himself in his carnival burial. The gathered villagers celebrate the event with passion, avidly waiting life that death brings.