The story takes plays during the annual Good Friday pageant in a tiny Italian village. Local priest Don Vincenzo (Gino Cervi) faces a crisis when the girl selected to play the Virgin Mary shows up pregnant. This turn of events is beneficial to business mogul Lamberti (Charles Vanel), who has been seeking out a way to discredit Don Vincenzo in the eyes of the villagers. Adding to the priest's headaches are the "stage parents" of the many applicants for the role of the Blessed Virgin.