March 2002, the singer Christophe is back on stage after an absence of 28 years. The camera, in love, captures, fixes words, sounds, colors and instants. Christophe... Definitively is a film in suspension constructed like an ideal concert. It unravels chronology and transports us from stage to stage, from backstage to Christophe's home studio and appartement where his passions, fetishes and treasures accumulated over the years are displayed and where his music originated.