Luisa is called to the bed of her dying mother Edith at Karlstein Castle. Before she dies, she tells Luisa that the Karlsteins are a family of vampires and that her ancestor, the original Count Karlstein, lies buried in the crypt. Afterwards, Luisa goes and finds the count's coffin and discovers that he is undead. As she takes Karine, her cousin as her lover, a police inspector, Ptuschko investigates a series of killings around the town, dismissing the locals who insist these are being caused by vampires.