The title refers to the color of the eyes of foster daughter (Claudia Genia) of a travelling medical charlatan (Blondeau). Alcoholic country doctor Bernard (Fernand Ledoux) is the girl's actual father, though neither he nor anyone else knows this for several reels. The plot shifts into gear when young Dr. Bernier (Jean Paqui), Bernard's successor, falls in love with the heroine.