Fernard Ledoux stars as Romain Jardehu, the rough-and-tough captain of an ancient sea vessel. Outwardly lovable, Jardehu is actually a cold-blooded conniver to whom life is very cheap. First mate Jérôme (Rogert Pigaut) figures out that the captain intends to scuttle the vessel and drown the crew, the better to collect a huge insurance settlement. It therefore comes as no surprise that the treacherous Jardehu is hoist on his own soggy petard.