Siwane, a young Kanak (native of the Pacific Island of New Caledonia) has travelled to France with a group of traditional dancers for a cultural exchange. Backstage in a Parisian theater, moments before the beginning of the show and dressed in his fern garbs, the young man struggles to accept intrigued reactions to his culture.