Gérard Patris explores the universe and the style of Jean Dubuffet. Using extensive interviews and a comparative study of Dubuffet’s work, the director captures this witty, unconventional and humorous individual who agreed to illustrate the film with a text he had just written: “The Bearded Flower”.