A journey to the land of Lake Bolsena with some people living on its shores, villagers or travelers who came all the way from Africa to this stretch of land between Rome and Siena.
Part 2: from princes of the old to today’s Libya, history keeps moving through the land of the lake. Franck, Maria Pace and Moreno embody it and recount how powers turn the land into a territory. Their inventiveness is a resistant vitality in this little corner of our old Europe.