A well-off Indian family is paid an unexpected, and rather unwanted, visit by a man claiming to be the woman's long lost uncle. The initial suspicion with which they greet the man slowly dissolves as he regales them with stories of his travels, tales that are at odds with their conventional middle class perspective on the world.