A stupid insect at the lower end of the food chain endures its existence as prey in the forest. But suddenly, the established order is overthrown and the insect inadvertently triggers a sequence of increasingly serious accidents. It causes a wildfire that results in the destruction of the spacecraft in which the insect was living. The spacecraft crashes on Earth, resulting in the extinction of the dinosaurs. The insect is the only survivor of the disaster, and is now able to rule this new territory.