Wilchaan and Marie-Lou have just started their studies as professional dancers at the strict Codarts School in Rotterdam, Netherlands. Afar from their home and family for the first time in their lives, they are confronted to absence and loneliness, stretching the limits of their bodies day after day.
Prologue is an intimate and singular journey along their side, as they both find their own way to adulthood through dancing and friendship.