Revisiting the port of Le Havre, a young woman recalls a lost love from her previous time there. The whole harbour is visually and magnificently enhanced by flashbacks that reconstruct this relationship and time seems to slow down. But this is a love that perished, and thus the spell is broken: everything becomes screeching pain.