In a generic European country of the late 60's, Diabolik is an anti-hero whose life consists on preparing schemes to steal government money and make a fool of the entire police department. Helped by his gorgeous girlfriend Eva, Diabolik begins by stealing a few dollars, but his duel of wit and audacity with police inspector Ginko will take them both to some extreme consequences.