Emma, 26, is engaged to Laurent, a soldier sent to Afghanistan. While waiting for her return, Emma, pregnant, prepares their future family life: but Laurent is slow to return from his mission. Thanks to the strength of their relationship, and to the complicity of other soldiers' wives, Emma holds out until a new ordeal comes to question everything...