In a large building in a Parisian district, Elsa lives alone. Her young neighbor Alice hears her play the piano at home and enjoys it. Elsa suggests that Alice should learn to play the piano and suggests that Alice come and practice in her apartment when Elsa isn't there. Alice gets into the habit of occupying Elsa's apartment several times a week.