A young man who can not stand his life in the country anymore leaves for Paris and squanders his parents' fortune, but he falls into the clutches of an usurer. Being 600 000 francs in debt, he asks for a little help from his dad who, unbeknownst to his wife, sells his valuable properties, causing her premature death. The young man realizes what he has done. He will stay in his region and marry his childhood friend.