A family of giraffes is spending their holidays in a far-away forest. The baby giraffe gets lost and meets some of the animals that live there. But a bad-tempered squirrel does not seem at all ready to accept the newcomer. When the others see that he is not only kind but also pretty smart, he soon becomes one of the crowd, much to the annoyance of the grumpy squirrel.