17-year-old Kevin, the offspring of workers, reconsiders society and its injustices when his best friend Elias talks to him about the benefits of the monarchy in his homeland. The two high school students' thoughts during a history lecture will confront them with many resistant notions, but also with the discovery of the real heritage of the French monarchy.