Rien que les heures is the first of the cinema’s "city symphonies", a non-fiction genre that seeks to capture the daily life of a city in all its dusk-to-dawn diversity. Cavalcanti’s film about Paris combines the fictional and the factual in a fascinating hybrid form, employing superimpositions, split screen, wipes, and an assortment of other effects, as well dramatized scenes. One of the major achievements in French avant-garde cinema and a still topical “document about the lack of work, about the lives in miserable places.” (Cavalcanti)