Theo is a young sailor working in a port who dreams of going far away and leaving his solitude behind. It is at this moment that a cargo ship is forced to remain in port for a few days. Its crew take advantage of this mooring to find new members. But Giuseppe, one of the recruits, no longer seems to fit in. Theo is ready to do anything to become accepted by the crew and to leave with Giuseppe.