Les Caves du Majestic (Majestic Hotel Cellars) is based on a novel by Georges Simenon. Albert Prejean stars as Simenon's fabled Parisian sleuth Inspector Maigret, here tackling the case of a murder in "high places." While the rest of police tread delicately, fearing reprisals from the wealthy people involved in the crime, Maigret carefully and dispassionately pieces the clues together and nabs the killer. Ample comedy relief is provided by Charpin as a dry-witted judge and Gabriello as a corpulent hotel detective.