Twenty-year-old Lou, a Parisian actress, loves literature and spends a lot of time writing. Financially things are sometimes difficult, but what does it matter, Lou likes the life she's leading. She is rather solitary and has difficulty maintaining friendships or much of a love life. However, one night she has a chance encounter with Théo, a young actor on the rise, whose everyday life is similar to hers. Lou rarely accepts this kind of proposition, but this time she lets herself be tempted and accepts to have a drink. She must then reveal to him the main reason for her relationship problems.