The black box of a space station located on a planet near the Jellyfish nebula has recorded the thoughts of an astronaut who died a long time ago. The astronaut relives his journey, flashes of his childhood, the black of the train, the black of the cosmos, reminiscence rediscovered in an insect's blackness, a terrestial crustacean, which landed here like the astronaut who was once this child.