Purchased as a slave in the Panama market by the Dona Inez, daughter of the Spanish Governor, Welshman Sir Henry Morgan soon finds himself in love with the young woman. Soon after however he commandeers the ship transporting him and other slaves and soon they are the scourge of Caribbean looting and attacking the mighty Spanish Empire. The pirates soon find themselves acting under the authority of the English and Morgan has only one goal: to attack and take control of Panama.