Dick Sand travels aboard the "Pilgrim" when, following dramatic events, the ship becomes without a captain. Fate has it so that, to keep all sailors in peace, he shall command the ship. All accept this arrangement, even Negoro - whose resentment will add treachery to circumstances already difficult to take the ship to safe harbour. To a point the task may prove impossible...