Sam's Dream tells the tale of a little mouse who, one fine spring morning, decides to make his dream come true. It's a rather crazy dream for a little mouse to have: he wants to fly with the swallows. Sam has one year exactly to make this dream happen by defying the laws of gravity and the incomprehension of the animals of the forest.