Margot, an eight-year-old girl, is forced to spend her summer holidays with her grandfather, who she has never met. She is left in the high mountains with Alphonse, who is not only old and grumpy, but also a bear, a real one with fur and claws. Despite the growing hostility between them, they slowly learn to understand each other and live together.