For Aurore’s 70th Birthday, the whole family gets together. They all seem to be having a good time, but each of Monique children dream of another life. The oldest, Jean-Pierre, finds his life too tidy, especially when his great love Helena crosses his path. At 40, his sister Juliette, pregnant with her first child, is totally lost. Margaux, a young photographer with undeniable talent, dreams of becoming an artist. As for Mathieu, shy and introvert, he decides to finally make a move on the pretty Sarah. One day, one of them is going to make a decision that will change the family’s fate forever.