Rendre la justice lifts the veil on the individuals making up the judicial system in day-to-day situations, with this complexity and its paradoxes. Despite the cumbersomeness, fatigue, and distance imposed by trials, the human being is always there, and even more present than ever, laid bare and exposed behind the robes and ermine. Through accounts stripped of any pomp, justice takes vivid shape and is revealed.